Monday 1 July 2013

Caterpillar Camp Day 1. / Hernyócska tábor első napja

Virág hirdetett meg egy virtuális angol tábort a Gyereketető oldalon. Mi is jelentkeztünk, több, mint 100 másik családdal együtt. Az alaptörténet a 'The very hungry caterpillar.'
A pólókat már a múlt hét végén elkészítettük, és hernyós ennivalókkal is találkoztunk előre:

A mai délelőttünk így nézett ki:

Barni zöld és narancssárga karikákat válogatott a reggelizőpehelyből, abból készítettünk reggelit.

Megérkeztek az egyenruhások.

A hungry caterpillar for a hungry boy:-)
Ma Helláékkal együtt táboroztunk, ők jöttek hozzánk. Több helyszínen folyt a tanulás, másfél órán át nyomták lelkesen. Nagyon elégedettek voltunk. Hella gyerkőcei 4,5 és 3,5 évesek, az enyémek 3,5 és 1,5 - szóval elégedettek voltunk ezzel a teljesítménnyel...
Szókártyákat Carisa-tól nyomtattunk, két példányban, egyik példányt szétvágtam, másikat nem. 1, A szétvágottaknak kb. harmadát összeszedtem kis játékokként (meg pl. hajcsatt, óriásgyöngy stb) és egy dobozba tettem őket. Onnan ők választhattak, én meg megneveztem, amit kivettek. 2, Azután felmutattam a kártyákat, és kértem, hogy jelentkezzen, akinél az van. Végig angolul beszéltem, de mutattam is, hogy mit csináljanak, így jól elboldogultunk (de azért ők mindannyian sok angol mesét láttak már...). 3, Utána kiosztottam a nagy lottólapokat, és azon kellett megtalálniuk a kis kártyájuk helyét.

Közben egy kis változatosság kedvéért kidekoráltuk a C betűt ún. dot-paint-tel (krumplinyomda is tökéletes, vagy szimpla festés is).


Folytattuk a szókártyák tanulását, másként. Csukott szemmel szagolták meg az élelmiszerfalatokat (kolbász, sajt, savi ubi, muffin). Miután ők megnevezték, én angolul elismételtem a nevét és megdicsértem őket.
Aztán megettünk mindent tízóraira...


... és mi is bedobtunk egy pillangós kávét... - a pillangókat lenyúlták a fiúk:-)


Kristófnak nagyon tetszett Jona hernyócskája. Pont a testrészeket tanulgatjuk vele (angolul), körbe is mutogatta hernyócskán, hogy mi hol van...

Miközben a "nagyok" mosakodtak, a zsebekbe eldugdostam a játékokat/élelmeket a zsebekbe.Oops, here is 'lollipop'!


Megnéztük a napokat tanító videót is a youtubeon, és néhány másikat is. Nekünk legjobban EZ tetszett.

Lufifújás
És egy icipici anyázás, végre csak kettesben...

És mindjárt elkészül a 'caterpillar'!

Túrórudi hernyócska. Igen csúnya lett, de úgy örültek neki!!

Ebédidőben, az ő táboruk befejeztével befutott Renivel néhány nagylány, körbecsodálták a konyhát :-)

Este még Karina mágneses betűkből elkezdte kitenni a hét napjait, innen lesve.

5 comments:

  1. Nagyon jó ötlet a csukott szemmel kóstolás, lesz nálunk is! :) És jó nektek, hogy két család tud összefogni! :)

    ReplyDelete
  2. Ezeket nagyon ötletek voltak, és igazán nagyon profin kivitelezve! Csak ámulok és bámulok!

    ReplyDelete
  3. Virág, örülök, hogy tudtam valami ötletet adni én is:-) Ma is kérték ám a gyerekek, jó, hogy készültem vele...
    Zsoofi, köszönöm. Bár a profizmustól távol állunk. De szeretek ilyesmiket csinálni, csakhát rámennek az éjszakák. És persze a házimunka rovására megy minden:-(

    ReplyDelete