Saturday 27 November 2010

Using two languages.../Kétnyelvűség...

... means you have friends speaking in two languages. So I decided I would blog both in English and in Hungarian. At least I will give it a try :-)
Yesterday evening, after having put Barni to sleep, I decided to give our plastic animals a nice bath with some detergent. Karina has found them, and volunteered to help. So I had her move the animals into clean water. It took a lot longer to bath them this was, but it turned out to be excellent fun + learning activity. She started picking out farm animals firsts (because she just loves the animals at Grandpa's farm). So I encouraged her to continue choosing only farm animals first. Then we put them on a try to dry, and colelcted the wild animals into clean water afterwards. Meanwhile we talked about mammals, what makes an animal a mammal, we chose which ones were birds etc. So it was a very valuable time: cleaning, learning, playing PLUS quality time with my daughter:-)



A kétnyelvűség automatikusan hozza magával, hogy barátaink némelyike angolul beszél, a többiek magyarul. Úgy döntöttem hát, eztán két nyelven blogolok. Legalábbis megpróbálom... (Nem szó szerinti fordítás lesz, de ugyanazt mesélem el magyarul is, mint amit fent angolul.)
Tegnap este, miután Barnit lefektettem, rászántam magamat, hogy lefertőtlenítem a műanyag állatkáinkat. Amint Karina meglátta a fürdőző sereget, tüstént jelentkezett, hogy segít nekem. Felajánlottam, hogy átpakolhatja őket tiszta vízbe a mosdókagylóba. Mikor láttam, hogy csupa háziállatot választ először, bátorítottam, hogy akkor most első körben csak háziállatokat hozzon. Közben szépen megbeszéltük, melyik emlős, melyik madár, és hogy mitől emlős valami, vagy mitől madár. Miután az összes háziállat (vagy ahogy ő mondta, kezdetben, tanyai állat - jé, most esik le!!! hát azért tanyai állat, mert angolul "farm animals". Tegnap még nem értettem, miért tanyai állatozik annyira...)
Szóval a háziállatok után következtek a vadállatok, ahol bizony néha elakadtam. Egy állatról még most sem tudom, mi lehet... valami nyestféle... Itt meg kitértünk a hüllőkre, és megkülönböztettük egymástól a tigrist, párducot, leopárdot és oroszlánt.
Nagyon hasznos időtöltés volt, több: megvolt a fertőtlenítés, de közben tanultunk, játszottunk ÉS RÁADÁSUL minőségi időt töltöttem a kislányommal:-)

No comments:

Post a Comment