Thursday 7 April 2011

Re Hungarian books / Magyar könyvekről

Egy katolikus kétgyerekes anyuka kérdezett könyvügyben nemrég:
Sokszor gondoltunk rád/rátok, mert most olvastuk a Korona-lakot. Nagyon szuper volt!!! A gyerekeknek nagyon tetszett. Azt szerettem volna kérdezni, hogy van-e hasonló típusú könyvetek. Vagyis, hogy vallásos nevelésbe bevezető, gyerekeknek szóló könyvek, történetek. S az különösen tetszett az enyéimnek, hogy gyerekekről szólt, az ő mindennapjaikról, egy távoli (számunkra egzotikus) országban. Vagy, ha van olyan, amit ti olvastatok, és könyvesboltból vagy könyvtárból beszerezhető, az is érdekelne.
mit lehetne olvasni?
5 éves a fia, 2-3 a lánya.
Nem tudom, mit is írjak. Karinával mi még hosszút a Korona-lakon kívül nem olvastunk. Most a Meister családról olvasunk (Szivárványország... és sok más történet a Meister családról), de kicsit nagyobbaknak való szerintem...
Ti mit olvastok/olvastatok ilyen kicsikkel?

3 comments:

  1. Nézelődök a neten. Közben eszembe jutott a Pancsinelló sorozat, mind az öt részét olvastuk.
    Jó lenne könyvajánlásokat összegyűjteni. Pl. Aranyosan hangzik a Bojti, de nem derül ki, hívő mondanivalója van-e, vagy csak aranyos... http://www.goodnews.hu/product_info.php/gyermekkonyv-gyori-katalin-gellen-sara-bojti-p-1051 Olvasta valaki?

    ReplyDelete
  2. A Pancsinellót mi is nagyon szeretjük. :) Bár még csak az első két rész van birtokunkban.
    A Bojtit még nem ismerjük.
    Amit mi nem olyan régen olvastunk és nagyon bejött a Jonatán utazása(Katherine Bell). De elvileg az is nagyobbaknak való szerintem. Amit nagyon szeretünk és már harmadszor olvassuk a Buyufa, a Patricia St.John könyvek (különösen a Vadon titka és a Szivárvány, ezek a nagy kedvencek) De anno olvastuk a Moha bácsit is,ami bár szerintem szintén nagyobbaknak való, mostanában megint készülök elővenni, de 3-5 évesen is nagyon lekötötte őket. A Koronalakhoz hasonlót még én sem találtam, pedig nagyon jó lenne, szerintem is a best. Amit nagyon szeretnék beszerezni, kipróbálni, de még várat magára, a BIK kiadó kiskönyvei, tanulmányai...
    Szintén szeretjük a Gyere velünk a Biblia korába.
    Ja és még a könyvtárból szoktuk kikölcsönözni a drágább Bibliatársulatos könyveket, amik gyermeki szinten de "tudományosan" vagy tanulmányozón közelítenek a Bibliához. Pl. a Bibliai állatok, stb.

    ReplyDelete
  3. Köszönöm, Kamilla! Továbbítom a barátnőmnek is. Én meg utánanézek, mi is az a BIK kiadó...

    ReplyDelete