Thursday 26 May 2011

Instead of dot-a-dot / Pöttyözős festék helyett

Yesterday at Tescos I found two things to be used for the dot-a-dot activities. No, not the dot-a-dot paints, I still had no success at that:-(
One is the Memo magnets - if I put the printed sheet on a metal tray, I can use these. I find these very handy, for it is easy to pick them up. We tried them today. Barni was practising moving the magnets. Not on the dots yet, but this is a start...
The other thing I bought is a packet of Window chalks. We have not tried these yet, but I hope they will work on paper too.
Tegnap nagyon jól körutam volt a Tescoban. Végre találtam kétféle megoldást is a dot-a-dot festéke/filctollak helyett, amit az amcsi otthonoktatók előszeretettel használnak. Szinte minden letölthető nyomtatható anyagban van egy oldal, ahol dot-a-dot-tal kéne dolgozni:-( Ezekkel eddig nem tudtam mit kezdeni. Most viszont vettem a képen látható két készletet.
A mágneseket klasszul meg lehet fogni, így könnyű rakosgatni. Egyszerűen csak rátettem a kinyomtatott lapot egy fémtálcára, és minden körre tettem egy mágnest. Barni egyelőre csak pakolászta a mágneseket oda-vissza, ami nem csoda, hiszen a mágnes valami igen érdekes dolog, hogy "odaragad" a "papírra"...
A filcek eredetileg ablakra valók, de remélem, papírra is jó lesz. Majd kipróbáljuk... Ha nem válik be, ki kell rá találnom mást. Ablakra nem akarok vele rajzoltatni, mert onnantól fűvel-fával fognak ablakra, falra, mindenre rajzolni...
Angliában találtam ehhez hasonló dolgot, a neve Bingo Dabbers.
Vettem még átlátszó műanyag színes borítékokat is, ezek beváltak nekem a totyogós anyagok tárolására. Van ilyen itt a faluban is, de duplájáért...

Több, mint két évvel később írom:
Beváltak az ablakkréták. Megtaláltam őket webshopban is! Gondolom, a Tescoban nincsenek mindig...
Ma találtam egy másik ötletet dot-a-dot helyett: összegyűrt papírgalacsinozást!

No comments:

Post a Comment