Wednesday 26 January 2011

How to teach the note names? / Ábécés hangok tanítása

Playfully:-) My mother used to teach them to us with names: Cilike, Dénes, Évike, Frigyes, Gabi, Ági, Helli, Céli
We had friends/relatives called by these names, so it was easy + fun.
Tonight I was singing this, and as soon as I realised it, I continued singing it. When I stopped, Karina asked me to sing it again:-) and again:-)
When I had music classes to teach to first graders, I wanted to use this old idea of mom's. I developed it a bit, I have prepared stairs, and each kid owned a step. You will see that EF and HC is narrower than the others...
I am making this only in Hungarian, but you can do the very same thing in English:-) Choose names and then either use photoes or simply cut out pictures of kids and start playing!! As you sing the note, your child moves the picture to the appropriate step. Have fun!
PS. I will write about the do-re-mi, too. Until then, watch this video from Sound of music



Anyukám nekünk anno sokat énekelgetett egy kis dalt gyereknevekkel:
Cilike, Dénes, Évike, Frigyes, Gabi, Ági, Helli, Céli.
Persze fújtuk mi is mindannyian... És közben észrevétlenül megtanultuk az ábécés hangokat: CDEFGAHC...
Én is énekelgettem ma itthon, és Karina is már egészen jól tudja. Főleg, mert tetszett neki, hogy csupa ismerős emberkéről énekelek:-) Persze neki mind felnőtt, hiszen az évek nem csak fölöttem teltek el, hanem rokonaink, barátaink fölött is...
Az elsőseimnek is megtanítottam, amikor éneket is tanítottam, ők is szerették. Rajzoltam nekik egy lépcsőt, vágtunk ki gyerekeket újságból, és rakosgattuk őket. Amelyik hangot énekeltem, az a gyerek beköltözött az állandó lépcsőfokára.
Ha lehet, használjatok fényképeket, ha nem, nyomtassatok ki képeket innen és játsszatok jót!
Az FG és HC lépéseknél direkt keskenyebb a lépcsőfok! Ott kis szekund van. Ezt persze nekik még nem mondtam akkor, meg Karinának sem most, de majd vissza tudunk rá utalni később!
Ui. Majd a szolmizációs hangokról is lesz szó, addig is nézzétek meg A muzsika hangja c. musical egy ide illő részét!

No comments:

Post a Comment